Campaments de Raiers a la Serra del Cadí:

El passat 20 de juliol els i les raieres vam marxar a fer ruta per la Serra del Cadí. La ruta va començar a Pí i va finalitzar 12 dies després a Camp d'en Jou. Els primers dies vam pernoctar a dos refugis no guardats i un càmping i els darrers dies, vam estar estàtics a dos terrenys.

1.- El primer dia, vam començar a caminar a Pí, ens vam parar a dinar a Nas i durant la tarda vam caminar fins a arribar al refugi no guardat "Cortal de l'Oriol", on vam fer nit i vam poder xerrar de diversos aspectes dels campaments.

2.- El segon dia ens vam llevar molt d'hora, ja que ens esperava una etapa molt intensa. Vam caminar tot el matí, fins a arribar a un refugi guardat, on vam poder reomplir cantimplores i dinar. A la tarda vam fer l'últim tros, fins a arribar al segon refugi no guardat "Cortal dels Cortils", on vam arribar molt cansats, però molt contents de tot l'esforç i la feina feta.

3.- El tercer dia al matí ens vam llevar una mica més tard. Vam aprofitar per omplir cantimplores i relaxar-nos una mica fins al migdia. A la tarda vam encetar l'ascens al Comabona, però finalment no vam poder acabar-lo per manca de temps. Tot i això vam poder passar per una font d'aigua que rajava molt millor i tornar a omplir cantimplores. Finalment vam tornar a baixar un altre cop fins al refugi del Cortal dels Cortils on vam tornar a fer nit.

4.- El quart dia ens vam tornar a llevar d'hora, vam caminar tot el matí fins arribar a una zona de pícnic, on vam dinar. Vam caminar el darrer tros, per arribar fins al Càmping de Gósol, on se'ns van afegir dues membres del grup. Ens vam poder banyar a la piscina i fer una bona dutxa. Al vespre, fent el sopar, vam patir un accident amb les bombones de gas que afortunadament va quedar en un gran ensurt sense causar cap complicació greu.

5.- El cinquè dia ens vam llevar, i mentre els caps acabaven de netejar, el grup de raieres vam anar a Gósol a comprar esmorzar i dinar. Durant la resta del matí vam acabar de recollir les tendes i la resta de coses. Vam dinar a la plaça del poble (amb un bon gelat de postres). A la tarda vam caminar fins al terreny de La Plana, on vàrem començar la part estàtica de campaments i va arribar el Cristian per fer d'intendent.

6.- El sisè dia, vam aprofitar per aixecar-nos tard i durant el matí vam fer diverses valoracions del recorregut fet. A la tarda vam recuperar algunes de les activitats que encara no ens havia donat temps de fer. Finalment, a la nit, després de sopar vam estar cantant cançons tot el grup fins tard.

7.- El setè dia vam esmorzar i després de rentar plats i cassoles, ja era hora de posar-nos a fer el dinar que vam portar en cotxe fins a Gósol per dinar amb el grup de llops. Vam fer un parell d'activitats conjuntes i vam dinar tots junts. De tornada, el grup es va separar i no tothom va agafar el mateix camí . Tot i això tothom va acabar arribant al terreny. Aquella tarda se'ns va afegir l'Ariadna Cap.

8.- El vuitè dia ens vam llevar amb plugim, vam recollir de nou totes les tendes, vam carregar tot el material i vam esmorzar. Mentre caminàvem cap al segon i últim terreny ens va agafar una tempesta i ens vam veure obligats a parar en un refugi per tal de poder canviar-nos la roba mullada i abrigar-nos més. Finalment, després de dinar vam anar fent viatges amb el cotxe per baixar a tothom el tros que faltava fins a arribar al terreny. Un cop allà, ens van preparar per sopar un brou calent per entrar en calor.

9.- El novè dia al matí vam aprofitar per estendre tota la roba que teníem mullada del dia anterior i per tenir una estona d'esbarjo fent polseres amb fils. A la tarda vam fer les activitats que raiers teníem preparades i posteriorment altres per treballar el tema de la política.

10.- El desè dia al matí vam realitzar activitats més mogudes, per acabar anant a banyar-nos al riu aprofitant que el teníem al costat. A la tarda vam començar els seguiments amb els caps que consisteix en tenir una xerrada amb algun dels caps, on es fa balanç i es tracten temes relacionats amb el cau i els campaments.

11.- L'onzè dia en llevar-nos, ens vam donar el bon dia d'una forma més aviat peculiar: tothom va acabar una mica mullat. Durant el matí es va fer valoració dels campaments i seguiments. A la tarda vam fer el Consell de Tronc. La darrera nit de campaments, com ja és tradició, es va fer la vetlla on vam poder sentir alguns acudits, les raieres vam fer potingues que havien de tastar els caps; els caps van dedicar una cançó a cadascuna de les raieres i finalment tothom va cantar la cançó dels campaments (que podeu trobar al final d'aquest text).

12.- El dotzè i últim dia vam dedicar el matí a recollir tot el campament, i posteriorment a fer les mítiques fotos de grup (que més a baix trobareu). Poc després, vam caminar fins a Saldes, on vam dinar i va venir l'autocar a recollir-nos. Ja a Barcelona, al cau, vam fer tots junts l'hora dels adéus.

Han estat uns campaments on hem pogut gaudir de molts moments únics, d'unes vistes realment espectaculars, amb tota la serralada del Cadí, i a les nits mirant les estrelles i buscant les constel·lacions. En els moments difícils, el grup ha estat més cohesionat que mai, amb un comportament molt responsable. En definitiva han estat uns...molt bons campaments!

Cançó dels campaments

(Al ritme de la cançó "Milionària" de la Rosalía)

Ah, Ah, Raierio

Ah, Ah, Casipeta

Jo sé que no he nascut per pujar muntanyes

Ni tampoc per cuinar amb bombones blaves

Un dia per Gósol i el següent a Saldes

Tenim un tap al cul i no ens surt la caca

Jo el que voldria és anar a un càmping

que ens tractin bé i ens deixin fregalls

però tot això sé que no ho puc fer fins al

dia en què no la liem tant.

Però el que voldria és tenir...

Fuck my life man!

Només vull veure menjar decent

Formigues que no mengin cabells

Només vull veure un lavabo net

Fuck my life man!

Que no ens perdem 'nant cap al terreny

Díselo Juanma!

Jo sé que no he nascut per pujar muntanyes

Ni tampoc per sopar envoltat d'aranyes

Els peus van fer xup-xup mentre caminem

i amb la roba mullada ens congelem.

Jo el que voldria és anar a un refugi que ens deixin entrar a tots sense pagar

Però tot això sé que no ho puc fer fins al dia en què no anem tan mullats

Però el que voldria és tenir...

Fuck my life man!

Vull tornar en cotxe cap al terreny

Amb el Cristian man!

Que ens faci sopa mentre xerrem

Fuck my life man!

Jo tinc els peus a punt d'explotar

Fucking ruta man!

Caps, caps, quan arribarem?

Molt de foc, massa fum, la bombona quasi fa PUM!

Algú plora, algú riu i junts ens fem molt caliu

Alerta i si peta van dir

I després tots corrents vam sortir

Al dia següent tot genial

I llavors mengem junts un gelat

No puc cagar

No tenim aigua

Paper de cul

Fucking aranya

Aprendre a dir potabilitzador.